Ateljé in the making, dag 5

Kämpar vidare med väggar och dörr. Dag 4 föll bort i utkasten bland inläggen så det blev ett väldigt hopp i vad som gjorts mellan de två dagarna! Vi satte upp mellanväggen med hjälp av vår " polske" snickare som kom och gjorde ett hästjobb över en dag. Reglade upp hela väggen samt fick upp några gipsskivor i man mörkret sänkte sig över garaget. Snickrade egenhändigt ihop ett skrivbord, som är tänkt att kunna få plats utslängs med den enda tomma väggen i rummet. Liiiite vingligt än så länge men det så nog ordna upp sig med lite reglar som stöd under bordsskivan.

Under dag 5 spacklade jag skarvar och skruvhål, samt lade på ett lager vit färg på delar av väggen. Dörren kom på plats, bra jobbat där D!
Tv-bänken som jag målade om i helgen har fått stolsdynor idag och ett överdragslakan som blivit kvar från barnens spjälsäng. 💗 Utgjode ett helt ok sittunderlag, funderar vidare på hur jag kan utöka ytan till en schäslong...
 Jag hittade även den perfekta mattan på Indiska som dessutom var på REA. Härligt turkos färg och mycket mönster, helt i min smak. Dessutom i plast, så den är okänslig för ev fukt i golvnivå. Innan jag packade ihop för dagen hann jag med att flytta ut en låda med färger och pyssel. Bara för att känna att det är på gång, hela ateljégrejen.

Kommentarer

Populära inlägg